Poslanie, vízia a ciele kvality
Politika kvality
Zákon č. 448/208 Z.z. zákon o sociálnych službách zaviedol povinnosť poskytovateľa sociálnej služby plniť podmienky kvality poskytovanej sociálnej služby podľa prílohy č.2 tohto zákona, ktorá podrobne určuje kritériá, štandardy a indikátory kvality poskytovanej sociálnej služby. Novelou tohto zákona z 1.11.2022 sa štandardy kvality upravili a v súčasnosti je ich 25, pričom sú rozčlenené do troch oblastí:
- procedurálne podmienky,
- personálne podmienky,
- prevádzkové podmienky.
Zavedenie, plnenie a hodnotenie podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby je jedným zo základných nástrojov zvyšovania kvality života prijímateľov sociálnych služieb, ich sociálneho začlenenia a odborného poskytovania sociálnych služieb s posilnením ľudsko-právneho rozmeru a orientácie na potreby a preferencie prijímateľa.
Poslanie
Poslaním nášho zariadenia je poskytovať sociálne služby v zmysle zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona ako i o sociálnych službách ako súčasť sociálnej politiky Nitrianskeho samosprávneho kraja.
Hlavným poslaním zariadenia je poskytnúť kvalitné sociálne služby, zabezpečiť prijímateľom dôstojný život, vytvárať optimálne podmienky pre čo najkvalitnejší a plnohodnotný život, rozvíjať osobnosť prijímateľa do maximálnej možnej miery, vytvárať podmienky, aby prijímatelia mohli aktívne participovať na riešení vlastnej sociálnej situácie, ako i na spoločenskom dianí.
Vízia
To znamená, že chceme byť zariadením, ktoré bude vyhľadávané nielen kvôli poskytovaniu kvalitných sociálnych služieb, ale i kvôli odbornému, ľudskému a individuálnemu prístupu. Poskytovanie sociálnych služieb bude napĺňať individuálne potreby prijímateľov sociálnych služieb a v maximálnej miere rešpektovať a zohľadňovať ich požiadavky. Sociálne služby sa budú poskytovať v esteticky upravenom prostredí, vytvárajúcom pocit bezpečia, domáckosti a spokojnosti.
Ciele kvality
Ciele kvality sú zároveň strategickými cieľmi nášho zariadenia v zmysle plnenia podmienky kvality 2.1 na zvolené obdobie.
- Implementovať podmienky kvality
- Zaviesť interdisciplinárnu prácu do pracovných činností
- Zabezpečiť vzdelávanie zamestnancov o riadení rizík a krízových situácií so zavedením riadenia rizík do praxe.
- Zaviesť do praxe postupy, pravidlá a podmienky dodržiavania základných ľudských práv a slobôd.
- Zaviesť do praxe postupy, pravidlá a podmienky na podporu a zachovanie identity prijímateľa sociálnej služby , jeho osobnej integrity, nezávislosti, individuálnej rozmanitosti a na vytváranie pozitívneho obrazu o prijímateľoch sociálnej služby.
- Vypracovať a zaviesť do praxe jednotlivé metodické príručky odborných procesov.
- Vytvoriť systém riadenej dokumentácie a zaviesť ho do praxe
- Zaviesť procesy a procesný prístup do všetkých pracovných oblastí.