Poslanie, vízia a ciele kvality

Politika kvality

Zákon č. 448/208 Z.z. zákon o sociálnych službách zaviedol povinnosť poskytovateľa sociálnej služby plniť podmienky kvality poskytovanej sociálnej služby podľa prílohy č.2 písm. a) tohto zákona, ktorá podrobne určuje kritériá, štandardy a indikátory kvality poskytovanej sociálnej služby členené do štyroch oblastí:

  1. dodržiavanie základných ľudských práv a slobôd,
  2. procedurálne podmienky,
  3. personálne podmienky,
  4. prevádzkové podmienky.

Zavedenie, plnenie a hodnotenie podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby je jedným zo základných nástrojov zvyšovania kvality života prijímateľov sociálnych služieb, ich sociálneho začlenenia a odborného poskytovania sociálnych služieb s posilnením ľudsko-právneho rozmeru a orientácie na potreby a preferencie prijímateľa.

Poslanie

Poslaním nášho zariadenia je poskytovať sociálne služby v zmysle zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona ako i o sociálnych službách ako súčasť sociálnej politiky Nitrianskeho samosprávneho kraja.

Hlavným poslaním zariadenia je poskytnúť kvalitné sociálne služby, zabezpečiť prijímateľom dôstojný život, vytvárať optimálne podmienky pre čo najkvalitnejší a plnohodnotný život, rozvíjať osobnosť prijímateľa do maximálnej možnej miery, vytvárať podmienky, aby prijímatelia mohli aktívne participovať na riešení vlastnej sociálnej situácie, ako i na spoločenskom dianí.

Vízia

Našou víziou je zabezpečenie takého prostredia, ktoré podporuje čo najvyššiu mieru sebestačnosti a autonómie klienta a zároveň poskytuje odborne správne a bezpečné služby.
Chceme poskytovať služby spĺňajúce požiadavky na kvalitu, ktoré zároveň dbajú aj na subjektívnu spokojnosť prijímateľa. Prijímateľ sociálnej služby je našim partnerom a jeho názor je pre nás dôležitý. Chceme tiež, aby naši zamestnanci starajúci sa o klientov boli spokojní, vzdelaní a odborne zdatní.

To znamená, že chceme byť zariadením, ktoré bude vyhľadávané nielen kvôli poskytovaniu kvalitných sociálnych služieb, ale i kvôli odbornému, ľudskému a individuálnemu prístupu. Poskytovanie sociálnych služieb bude napĺňať individuálne potreby prijímateľov sociálnych služieb a v maximálnej miere rešpektovať a zohľadňovať ich požiadavky. Sociálne služby sa budú poskytovať v esteticky upravenom prostredí, vytvárajúcom pocit bezpečia, domáckosti a spokojnosti.

Ciele kvality

Ciele kvality sú zároveň strategickými cieľmi nášho zariadenia v zmysle plnenia podmienky kvality 2.1 na zvolené obdobie.

  1. Implementovať podmienky kvality
  2. Zaviesť interdisciplinárnu prácu do pracovných činností
  3. Zabezpečiť vzdelávanie zamestnancov o riadení rizík a krízových situácií so zavedením riadenia rizík do praxe.
  4. Zaviesť do praxe postupy, pravidlá a podmienky dodržiavania základných ľudských práv a slobôd.
  5. Zaviesť do praxe postupy, pravidlá a podmienky na podporu a zachovanie identity prijímateľa sociálnej služby , jeho osobnej integrity, nezávislosti, individuálnej rozmanitosti a na vytváranie pozitívneho obrazu o prijímateľoch sociálnej služby.
  6. Vypracovať a zaviesť do praxe jednotlivé metodické príručky odborných procesov.
  7. Vytvoriť systém riadenej dokumentácie a zaviesť ho do praxe
  8. Zaviesť procesy a procesný prístup do všetkých pracovných oblastí.